آيا در IOS 14 , آيفون ويژگي هاي اندرويد را به سيستم خود اضافه مي كند؟

۷۴ بازديد

 ios 14 و اندرويد

24ژوئن

حضور چند مورد در صفحه اول IOS 14 تبديل به موضوع داغي شده است. كساني موضوع آيفون در مقابل آندرويد را دنبال مي كنند هيجان زده كرده است. افزودن ابزارك (ويجيت) در صفحه و حالت تصوير در تصوير مواردي است كه در IOS 14 به چشم مي خورد. شايد موارد مهمي نباشند اما از ضرورت تغيير رويكرد اين سيستم عامل بحساب مي آيند.

اگر در دهه گذشته صفحه گوشي هاي هوشمند را بررسي كنيم آيفون دامنه محدود از تغييرات را در اختيار كاربر قرار مي داد. چنين محدوديتي در سفارشي سازي براي بيشتر كاربران خسته كننده و يك نواخت بود. در مقابل سيستم عامل اندرويد در صفحه اصلي انعطاف بيشتري داشت اما بسياري از پيچيدگي آن ناراضي بودند.

ios 14 و اندرويد

سيستم جديد اپل iOS 14 امكان سفارشي سازي بيشتري را براي كاربران بوجود آورده است. اما موردي كه در اين سيستم عامل پيش آمده و بحث برانگيز شده گويا آيفون مسير چند سال پيش اندرويد را طي ميكند. صفحه اي كه سالها آيكون مربع برنامه ها رو در خود جاي مي داد اكنون سيستم عامل جديد امكان اضافه كردن و حتي پاك كردن تمام آنها را براي كاربران فراهم كرده است. اين منوي كشوي چيزي شبيه صفحات اندرويد است و در آن شكي نيست.

كاملا واضح است كه اپل به اين نتيجه رسيده كه سادگي در اين اندازه كافي نيست. كاربران گوشي هاي هوشمند علاقه دارند ابزار هاي خود را در اندازه دلخواد در موقعيت مناسب قرار دهند. بعضي از آنها را حذف كنند اما سوال جالب اين است كه چرا اپل دير متوجه چنين موضوعي شده است. در حالي كه اين مورد در سيستم عامل اندرويد پيش بيني شده بود.

اما آيا اين تغييرات اولويت دارند ؟

اپل در ارائه بهنگام برنامه و تغييرات روي گوشي هاي خود شهرت دارد. تصميمات و سياست هاي اين شركت بگونه اي تنظيم شده است كه گويا از زمان پذيرش اين تعييرات آگاهي دارد. براي اثبات اين مورد ميتواند به استفاده اپل از OLED اشاره كرد. اين تكنولوژي كه سالها در صفحه نمايش گوشي هاي سامسونگ استفاده مي شد به اپل اضافه نشد، چرا كه اپل از ميزان كاراي آن مطمئن نبود.

ويژگي Live Photos كه در سال 2015 چيزي اضافه شد بسيار شبيه HTC Zoe بود چيزي كه در هر دو تا به امروز كاربرد دارند. اما اپل به جاي يكي برنامه پيچيده جداگانه اضافه كند. از برنامه كه بر روي دوربين اضافه شده بود استفاده كرد و اين مورد رضايت بسياري را برانگيخت.

ios 14 و اندرويد

چيزي كه اپل به دنبال آن است بيشتر استفاده چنين مواردي در صفحه هاي بزرگ مانند ipad اشاره كرد. اين دستگاه ها كه توسط كاربران بالغ استفاده مي شوند. شايد درك چنين آشفتگي براي آنان آسان تر باشد. سامسونگ با Galaxy S3 و سيستم عامل اندرويد در سال 2012 اولين بار سعي در اضافه كردن. چنين مواردي داشت شايد تماشاي فيلم در گوشه از تلفن زياد جذاب نبود ولي مكالمه تصويري هم زمان با اين كه از گوشي استفاده مي كنيد كاربردي بود.

قسمت سخت از اين تغيير

چيزي كه براي شركت همانند اپل مهم است كاربران آن مي تواند باشد. تعداد كساني كه از اين سيستم ها استفاده مي كنند كنم نيست. بنابرين موردي را در قسمت سمت چپ صفحه اصلي اضافه كرده است چرا كه هيچ تعهدي از اين جهت كه كاربران با اين تغييرات سازگار باشند وجود ندارد. تغييرات IOS 14 از طرفي مي تواند شهرت اپل در سادگي به خطر بيندازد و از طرفي مي تواند نقطه قوت براي اندرويد باشد.

Ios 14

 

منبع : https://www.phoenixmobile.store/ios-14-apple-to-bring-android-like-features-to-iphones/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.