در مورد اندرويد 11 چه ميدانيم ؟ تاريخ انتشار و امكانات

۳۵ بازديد

android 11 features يا امكانات و تغييرات اين سيستم عامل

اندرويد 11 آخرين نسخه اين سيستم عامل پس از اعلام و معرفي در ماه فوريه و ارائه نسخه بتا در ماه ژوئن ،بالاخره بصورت عمومي در دسترس برخي گوشي ها و تبلت ها قرار گرفت. البته بايد اضافه كرد كه اولين و بيشترين انتشار مربوط به محصولات گوگل است. البته شركت هاي ديگر نيز به تدريج اين بروزرساني ها را در اختيار كاربراني كه محصولات سازگار دارند قرار مي دهند. در ادامه محصولاتي كه از اين سيستم عامل پشتيباني ميكنند و ويژگي هاي موجود در آن را بررسي خواهيم كرد. ويژگي هايي كه در مورد آنها صحبت خواهيم كرد كنترل هوشمند خانه و رسانه ها ضبط صفحه نمايش داخلي و… است اما اگر رو راست باشيم هيچ تحولي به اندازه Dark Mode اندرويد 10 نيست.

روال بروزرساني اندرويد

يكي از ويژگي هايي كه در سيستم عامل اندرويد وجود دارد بروزرساني هاي كوچك است كه تدريجا به سيستم اضافه و يا اصلاح مي شوند . نكته ديگر اينكه گوگل معمولا اطلاعات و جزئيات زيادي در مورد بروزرساني ها در اختيار كاربران قرار نمي دهد. در نتيجه كاربران خود به دنبال آن مي گردند و آنها را كشف مي كنند. اين سيستم عامل براي گوشي هاي نسل پايين مي تواند دردسر ساز باشد. بنابرين سياست گوگل توليد اندرويد 11 نسخه Go است كه در آن از طراحي سبكتر استفاده شده است. گوشي هايي با 2 گيگابايت رم يا كمتر مي تواند كار كند.

تاريخ انتشار

شركت گوگل در 8 سپتامبر 2020 اندويد 11 را منتشر كرد. اين سيستم عامل سريعا در محصولات گوگل بروزرساني گرديد . انتظار ميرود شركت هايي كه فورك هاي اندرويد دارند اين سيستم عامل را در دسترس محصولات خود قرار دهند. اگر گوشي شما قديمي و يا ميان رده است بايد كمي بيشتر منتظر بمانيد.

 

ادامه مطلب : https://www.phoenixmobile.store/android-11-features/

مشكلات iOS 14 و روش حل برخي از اين مشكلات

۴۲ بازديد

با انتشار iOS 14 امكانات زيادي به به اين سيستم عامل اضافه شد. اما اين تغييرات بدون ايراد نبود و براي خود ليستي با عنوان iOS 14 problems به جاي گذاشت. ايرادهاي iOS14 براي كاربراني كه با نسخه بتا كار كرده بودند جديد نبود. از جمله مواردي كه كاربران را شاكي كرده بود قطع و وصل WiFi ، موارد مربوط به باتري و برخي تنظيمات بودند. در ادامه برخي از مسير هاي كه اين موارد را حل مي كند را شرح خواهيم داد. براي بروزرساني ابتدا به مسير زير رفته و آخرين ورژن را نصب كنيد :

Settings > General > Software Update > Download and Install

درصورتي كه نمي توانيد ios14 را نصب و يا بروزرساني كنيد

براي نصب و بروز رساني بايد توجه داشته باشيد كه شما نياز به فضا كافي براي دانلود داريد . همچنين باتري گوشي نيز بايد شارژ كافي داشته باشد تا در هنگام نصب به مشكل بر نخوريد. در صورتي كه نسخه بتا در گوشي نصب شده باشد امكان بروزرساني براي شما وجود نخواهد داشت به اين منظور از مسير زير اين نسخه را حذف نماييد:

Settings > General > Profiles

مشكل اضافه كردن و يا ويرايش ابزارك ها ( ويجيت ها )

ابزارك هاي iOS 14 مهم ترين و برجسته ترين قسمت بروزرساني اين سيستم عامل هستند. اما ويرايش و اضافه كردن اين ابزارك ها براي برخي كاربران دشوار است. بايد بگوييم اين مشكل يكي از مشكلات iOS 14 است. اين مشكل در هنگام اضافه كردن ابزارك برنامه جديد هم به چشم مي خورد. براي حل اين مشكل بايد اصولا بايد منتظر بروزرساني و حل اين مساله از طرف اپل بود. اما براي استفاده موقت ميتوانيد برنامه مورد نظر را باز كنيد كمي با آن كار كنيد و سپس آن را ببنديد. هم اكنون علامت + انتخاب كنيد و ابزارك مورد نظر را جستجو كنيد.

 

ادامه مطلب : https://www.phoenixmobile.store/ios-14-problems/

بررسي و مقايسه نسل نوت 9 شيائومي . كدام گوشي بهتر است؟

۳۴ بازديد

xiaomi note 9 همراه با چهار گوشي متفاوت و قيمت هاي متفاوت .

xiaomi note 9 يا به عبارتي نسل 9 سري نوت محصول شركت شيائومي يكي از شركت هاي روز دنياست كه در حال سبقت گرفتن از بيشتر توليد كنندگان حوزه موبايل است. بسياري از كاربران در هنگام خريد گوشي به تحقيق و گشت گذار اينترنتي مي پردازند . برخي هم از دوستان آشنايان و يا فروشنده ها مشورت ميگيرند . در اين مطلب مي خواهم در مورد نسل نهم ردمي صحبت كنيم. اگر قصد خريد نسل 9 گوشي شيائومي داريد انتخاب خوبي كرده ايد اما بايد بگوييم كه اين نسل شامل 4 گوشي متفاوت است كه نسبت به امكانات و سخت افزار قيمت و كارايي متقاوتي دارند.

سري اول نسل نوت 9 شيائومي حدود شش ماه بعد از نسل 8 اين شركت ارائه شد. براي اين نسل چهار گوشي متفاوت عرضه شده است :

  1. xiaomi note 9
  2. xiaomi note 9s
  3. xiaomi note 9 pro
  4. xiaomi note 9 pro max

طبيعي است كه نسخه پرو و پرو مكس با ليست تكميل تري از امكانات عرضه شده اند اما 9 و 9s زياد متفاوت نيستند. شركت با توجه به كاربران برخي از امكانات را در اين گوشي ها حذف كرده تا قيمت مناسبتري داشته باشند. در ادامه به بررسي گوشي ها خواهيم پرداخت تا در هنگام خريد نسبت به نياز خود گوشي مناسب را تهيه كنيد.

تفاوت در طراحي و اندازه

طبيعي است كه نسل نوت 9 شيائومي از نظر طراحي تفاوتي نداشته باشند. ابعاد اين گوشي در تمامي سري ها برابر است. تنها تفاوت در نوت 9 به چشم مي خورد كه زياد هم نيست. نوت 9 حدود 10 گرم وزن كمتري دارد كه شايد بخاطر نبود برخي قطعات باشد. تمام اين گوشي ها دو سيم كارت هستند و داراي درگاه مجزا براي كارت حافظه طراحي شده اند. جنس فرم تمام اين گوشي ها از پلاستيك است. وظيفه محافظت از گوشي هم بر عهده گوريلا گلس 5 است كه در قسمت پشتي و جلويي گوشي به كار رفته است. و البته تفاوت ديگر هم در رنگ هاي اين گوشي هاست كه در جدول زير به آنها اشاره شده است.

 

ادامه مطلب و منبع : https://www.phoenixmobile.store/xiaomi-note-9-generation/