چگونه سلامت باتري گوشي‌هاي اندرويدي را بررسي كنيم؟

۱۱ بازديد

 اگر نمي‌دانيد چگونه سلامت باتري تلفن هوشمند خود را بررسي كنيد، در اين مقاله با نحوه مشاهده و نظارت بر سلامت باتري گوشي اندرويد و اپ AccuBattery آشنا خواهيد شد.

با گذشت زمان شاهد افت كارايي باتري گوشي خواهيم شد. از آنجايي كه باتري‌ها مصرفي هستند، عملكرد آن‌ها به مرور زمان كاهش مي‌يابد و پس از مدتي به اندازه زماني كه جديد بودند شارژ نگه نمي‌دارند. با دانستن اين موضوع، بهتر است تا حد ممكن از سلامت باتري تلفن خود محافظت كنيم. در اين مقاله از زوميت به شما نشان خواهيم داد كه چگونه به سلامت باتري دستگاه اندرويدي خود نظارت داشته باشيد تا دستگاه شما تا زماني كه امكان دارد، به خوبي كار كند.

بررسي اطلاعات اوليه باتري در تنظيمات اندرويد

متأسفانه امكان بررسي سلامت باتري توسط اپ‌هاي از پيش‌ نصب‌شده در اندرويد وجود ندارد. درمنوي تنظيمات اندرويد برخي از اطلاعات اوليه باتري قابل مشاهده است. براي دسترسي به اين اطلاعات از صفحه تنظيمات وارد بخش Battery شويد و از قسمت بالايي سمت راست روي منوي سه‌نقطه ضربه بزنيد. در منوي ظاهرشده گزينه Battery usage را انتخاب كنيد.

در صفحه‌نمايش داده‌شده، فهرستي از برنامه‌هايي را خواهيد ديد كه از زمان آخرين شارژ كامل دستگاه بيشترين مصرف باتري را داشته‌اند. براي جزئيات كامل‌تر از قسمت بالايي سمت راست، منوي سه‌نقطه را لمس كرده و گزينه Show full device usage را انتخاب كنيد. در اين حالت مي‌توانيد ميزان مصرف باتري فرآيندهاي سيستم مانند صفحه‌نمايش و سيستم‌عامل را مشاهده كنيد.

بااين‌كه كه نظارت بر اين بخش به شما اجازه نمي‌دهد سلامت باتري اندرويدتان را مديريت كنيد، حداقل از اين طريق مي‌توانيد برنامه‌هايي كه بيش از حد شارژ باتري را مصرف مي‌كنند، شناسايي كرده و استفاده از آن‌ها را محدود كنيد. نظارت بر اين مورد به نوبه خود مي‌تواند باعث شود كه ظرفيت باتري شما براي مدت طولاني‌تري در وضعيت مناسب بماند.

بررسي سلامت باتري گوشي‌هاي اندرويدي با كدهاي مخفي

اندرويد چندين كد مخفي دارد كه با شماره‌گيري آن‌ها مي‌توانيد به منوهاي آزمايش دسترسي پيدا كنيد. يكي از اين اين منوها طلاعات مختلفي را در مورد دستگاه شما از جمله سلامت باتري نمايش مي‌دهد. براي مشاهده اين بخش كد *#*#4636#*#* را شماره‌گيري كنيد.

متاسفانه اين كد مخفي روي تمام دستگاه‌هاي اندرويدي جواب نمي‌دهد و گاهي ممكن است شامل بخش باتري نباشد. در صورتي‌كه با شماره‌گيري اين كد منوي Battery information را مشاهده كرديد، مي‌توانيد با انتخاب آن از وضعيت باتري خود مطلع شويد.

دو بخش بالا تقريبا تمام اطلاعات باتري‌اي است كه مي‌توانيد بدون نصب اپ‌هاي شخص ثالث در اندرويد مشاهده كنيد. اگر وقتي از گوشي خود استفاده نمي‌كنيد، شارژ باتري به سرعت تخليه مي‌شود يا به‌طور مداوم به شارژ كردن آن نياز داريد، بدون نياز به شماره‌گيري كدهاي مخفي مي‌توانيد مطمئن شويد كه باتري گوشي فرسوده شده است.

براي انجام بررسي صحيح و دقيق‌تر سلامت باتري در اندرويد، بايد به راه‌حل‌هاي شخص ثالث روي بياوريد.

اپ AccuBattery براي بررسي سلامت باتري اندرويد

اطلاعات سلامت باتري در اپ AccuBattery

AccuBattery يكي از بهترين برنامه‌هاي اندرويد براي دسترسي به اطلاعات بيشتر در مورد باتري دستگاه شما است. اين برنامه بهترين انتخاب براي كاربراني است كه تاكنون گوشي خود را روت نكرده‌اند.

پس از نصب اپ يك صفحه معرفي با اطلاعاتي در مورد نحوه عملكرد AccuBattery خواهيد ديد.

ايده اصلي پشت ساخت AccuBattery اين است كه باتري گوشي قبل از اينكه عملكرد آن به ميزان قابل توجهي كاهش يابد، تعداد چرخه‌هاي شارژ محدودي دارد. هر بار اتمام شارژ كامل باتري از صد تا صفر درصد يك چرخه كامل شمرده مي‌شود. به‌علاوه لازم نيست تخليه شارژ به يكباره صورت بگيرد تا يك چرخه كامل محسوب شود. به‌عنوان مثال، فرض كنيد شارژ گوشي شما از ۱۰۰ به ۵۰ درصد رسيده است. اگر دوباره آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ كنيد و سپس اجازه دهيد شارژ تا ۵۰ درصد كاهش يابد، يك چرخه كامل رخ داده است.

AccuBattery مي‌گويد كه تنها با ۸۰ درصد شارژ كردن دستگاه خود مي‌توانيد از چرخه‌هاي كمتري استفاده كنيد و در نتيجه عمر باتري را افزايش دهيد. براي دستيابي به اين هدف و كاهش چرخه‌هاي شارژ مي‌تونيد از ابزارهاي مفيد AccuBattery كمك بگيريد.

چگونه از اپ AccuBattery استفاده كنيم؟

پس از راه‌اندازي اوليه اپ، مي‌توانيد از طريق تب‌هاي موجود اطلاعات مختصري را مشاهده كنيد. براي دسترسي به اطلاعات مفيدتر درباره باتري دستگاه اندرويدي‌تان بايد پس از نصب و اجراي AccuBattery مدتي به‌شكل معمول از تلفن خود استفاده كنيد.

براي شروع بايد سعي كنيد وقتي گوشي تا ۸۰ درصد شارژ شد، آن را از برق بكشيد. زنگ هشدار AccuBattery با رسيدن شارژ باتري به اين مقدار شما را مطلع خواهد كرد. اگر مي‌خواهيد اين گزينه را فعال كنيد، به تب Charging برويد و نوار آبي را به سطح ديگري بكشيد.

 

ادامه مطلب در https://www.zoomit.ir/mobile-learning/375986-monitor-android-battery-health/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.